S PAPRIKOU SA ĽAHŠIE CHUDNE

dobra rada pre zdravie perex kolecko 100Dobrá rada pre zdravie: Paprika obsahuje vitamín C, ktorý posilňuje imunitný systém. Kapsaicín povzbudzuje činnosť tráviaceho traktu. Napomáha pri prechladnutí, posilňuje bunky, brzdí proces starnutia a chráni pokožku pred slnečným poškodením. Paprika podporuje metabolizmus a pomáha spaľovať tuky.

Papriku môžeme užívať aj vo forme prášku. Dávka 0,1g trikrát denne pri bolestiach žalúdka a tiež na podporu vylučovania tekutín z tela. Zbierajú sa plody, ktoré sa konzumujú čerstvé alebo sa vysušia. Na sušenie sa hodí koreninová paprika, z ktorej sa vyrába sušená červená paprika.
Paprika má výraznú, aromatickú chuť, korenistú alebo štipľavú. Paprika sa používa do množstva jedál, mali by sme si dávať pozor pri pražení sušenej papriky, pretože pri dlhšom ohreve hnedne, stráca farbu a nepríjemne zhorkne. Používa sa do polievok, pri príprave omáčok, ryže alebo šalátov. Vitamín C sa z papriky nevytráca ohrievaním ani pečením.

Plnená pečená paprika:
– 4 väčšie papriky
– 4 rajčiaky
– 50ml oleja, 1 strúčik cesnaku, soľ
– bryndzová plnka: 200g bryndze, 2 žĺtky, kôpor, mleté čierne korenie

Papriky umyjeme, odkrojíme vršky, vyberieme semená a naplníme plnkou. Na pekáč dáme olej, rajčiny pokrájané na štvrtiny, naplnené papriky, vŕšky paprík, pokrájaný cesnak, osolíme a v rúre upečieme.

pixabay20hans_19206001 Foto: Pixabay hans 

Paprika ročná (Capsicum annuum) patrí do čeľade ľuľkovité. Je to nie veľmi vysoká a rozvetvená rastlina. Paprika je dutý a dužinatý plod, ktorý obsahuje štipľavú látku kapsaicín. Plody sú šešule, ktoré sú najskôr zelené a neskôr sa zafarbujú do červena, žlta alebo oranžova. Paprika je náročná na svetlo a teplo, preto sa často pestuje vo fóliovníkoch a skleníkoch. Kvety sú bielej farby, uložené na dlhých stopkách a majú päťdielny kalich.

Pridala: Zdenka a Veronika